sidney II - Reisverslag uit Singapore United Plantation, Singapore van Hans & Hetty Wulk - WaarBenJij.nu sidney II - Reisverslag uit Singapore United Plantation, Singapore van Hans & Hetty Wulk - WaarBenJij.nu

sidney II

Blijf op de hoogte en volg Hans & Hetty

25 Februari 2019 | Singapore, Singapore United Plantation

20 februari
De laatste doe-dag in Sydney begint met een valse start. Hetty heeft flink last van haar maag maar ondanks dat besluiten we om 13.00 u. toch weer op pad te gaan.
We hebben ondertussen een soort strippenkaart voor alle Ferry-lijnen aangeschaft. We wonen nu eenmaal vlak bij een steiger-halte en de pontjes varen van 6.30 u ’s morgens tot 00.30 u. ’s nachts volgens vaste routes; een soort busdienstregeling op het water.
We varen nog een keer naar Darling Harbour waar we een paar grote warenhuizen doorkuieren en wat souvenirs meepikken.
Vanavond hebben we een tafel besproken in restaurant Aria, een van de betere restaurants in Sydney, met zicht op The Operahouse. We zorgen dan ook dat we op tijd terugvaren naar ons appartement om ons “ ’s zondagse pak” aan te doen voor vanavond.
We nemen ook voor het restaurantbezoek de pont. Dat is een tochtje van 8 minuten terwijl een auto-taxirit al gauw 50 minuten zou duren en hoogstwaarschijnlijk “unne kwak” duurder dan een pontje. Het restaurant is modern ingericht en heeft een grote ronde glazen pui recht tegenover de trappen van The Operahouse. We bestellen het tasting-menu met wijnarrangement en babbelen gezellig wat met de ober die geïnteresseerd vraagt we vandaan komen. Dat vertellen we hem en uiteraard ook, met veel enthousiasme, over onze reis. Op een gegeven moment zegt hij in goed Nederlands: “nou jongens, ik zal me even voorstellen ik ben Dennis en ik kom origineel uit Dordrecht”. Als we, in onze moerstaal, verder praten blijkt zijn vriend sommelier te zijn bij de Treeswijkhoeve aan de Valkenswaardseweg in Waalre. Echt waar mensen, die verrekte Nederlanders zitten overal !!!!!
We genieten van het 6-gangenmenu en als we aan het nagerecht toe zijn heeft Dennis nog een verrassing voor ons; de beste tafel aan het raam is ondertussen vrijgekomen en ons dessert wordt dáár voor ons uitgeserveerd.
Als we later dan onder de verlichte Harbour Bridge met de pont naar huis varen kunnen we alleen maar constateren dat deze avond een perfecte afsluiting was van ons tweede bezoek aan Australië. Maybe we ‘ll meet again……


  • 25 Februari 2019 - 10:03

    Miek:

    Fantastisch zo'n laatste avond, en toch weer die Hollanders he ?
    Mooi opgeschreven deze hele reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore United Plantation

Hans & Hetty

Al 39 jaar een "setje".

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 10784

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 23 Februari 2019

HansenHetty op herhaling

30 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

30 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

30 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

30 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

31 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

31 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

31 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

31 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: